Do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pińczowie wpływa coraz więcej skarg mieszkańców Powiatu dotyczących umów sprzedaży energii elektrycznej oraz umów dotyczących świadczenia usług telekomunikacyjnych zawartych za pośrednictwem przedstawicieli handlowych, którzy odwiedzają domy konsumentów. W wielu przypadkach zawierając przedmiotowe umowy Konsumenci nie są należycie informowani, iż zawierają umowę z innym dostawcą energii niż dotychczasowy oraz nie zwracają uwagi na cenę jednostkową sprzedawanej energii.
Mając powyższe na uwadze Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pińczowie apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności przy zawieraniu tego rodzaju umów, jak również podejmowanie przemyślanych decyzji o ich zawieraniu, w szczególności poprzez:
Jednocześnie przypominam, iż Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa (np. umowę o sprzedaż energii elektrycznej, lub umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartą przez przedstawiciela handlowego) może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Odstąpienie od przedmiotowych umów po upływie 14 dni od ich zawarcia, jest możliwe, lecz pociąga za sobą obowiązek zapłaty na rzecz przedsiębiorstwa energetycznego tzw. Opłat jednorazowych.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pińczowie
Mgr Joanna Chałuda
Urząd Miejski w Pińczowie
28-400 Pińczów
Ulica 3 Maja 10
Tel. 41 23 45 100
Fax 41 23 45 101
Mail: sekretariat@pinczow.com.pl